خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/26 - 11:00
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
مالکی:

متوسل شدن امارات به سایر کشورها در موضوع جزایر سه گانه، تیری در تاریکی است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ،گفت: متوسل شدن امارات به سایر کشورها در موضوع جزایر سه گانه، تیری در تاریکی است.

فداحسین مالکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به بیانیه مشترک سومین نشست گفت وگوهای سیاسی کشورهای عربی و ژاپن درباره جزایر سه گانه ایرانی، گفت: جزایر سه گانه خط قرمز جمهوری اسلامی ایران است و حرکاتی که اماراتی ها هرچندگاهی انجام می دهند و به دوستان راهبردی از جمله چین و روسیه برای این موضوع متوسل می شوند، تیری به تاریکی است.



نماینده مردم زاهدان در مجلس یازدهم ادامه داد: بدون شک ایران اجازه تعرض به جزایر سه گانه را نخواهد داد، همانگونه که کشورمان در 8 سال دفاع مقدس اجازه نداد یک وجب از خاکش کم شود، برای حفظ جزایر سه گانه نیز بدین شکل خواهد بود.



وی افزود: البته باید دولت کمک کند تا برنامه های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای امنیتی در این جزایر در سریع ترین زمان ممکن عملیاتی و اجرایی شود تا مردمی که در این جزایر زندگی می کنند، بتوانند از مزایای مختلف استفاده کنند.



مالکی بیان کرد: در برخی مواقع مواضع برخی کشورها از جمله چین و روسیه و اخیرا کشور ژاپن برای آنها پشیمانی به دنبال خواهد آورد و این کشورها باید بدانند که حق دخالت در این موضوعات را ندارند که در این راستا وزارت امورخارجه باید بسیار فعال باشد و تذکرات لازم را اعلام کند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دوستان اماراتی باید به دنبال افزایش مناسبات با کشورمان باشند و از پرداختن به این مسائل بی ارزش خودداری کنند چراکه ایران به هیچ وجه اجازه دخالت در حق حاکمیتی خود را به احدی نمی دهد./



پایان پیام

  • کد خبر : 368168
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم